niedziela, 16 listopada 2014

Może wkrótce to zrobimy :)

     Przywiozłam trochę nowości z kursu, który odbył się 15 i 16 listopada w Szkole Podstawowej nr 58 w Poznaniu, a był prowadzony przez świetnych nauczycieli - instruktorów programu, w którym bierzemy udział. Pracowałam w grupie dla zaawansowanych i poszerzyłam swoje umiejętności programowania w Scratchu z myślą o Was moi młodzi Mistrzowie. Jak tylko wykonamy projekty planowe, to sięgniemy do tych bardzo ciekawych pomysłów. Kilka, w wersji podstawowej zaprezentuję:

     Wyścigówka; lubicie takie gry, a wkrótce będziecie mogli zrobić własną. Na razie możecie sprawdzić, jak działa. Strzałki: prawo/ lewo powodują skręcanie, góra/ dół - zwiększanie/ zmniejszanie prędkości. Uważaj, abyś nie wjechał do lasu lub wody!


     Mapa z miastami. Kliknij na kółko, a dowiesz się, jakie to miasto.

     Układ pokarmowy - animacja i sprawdzian zarazem. Wskaż myszką część układu pokarmowego i nazwij ją (wpisz odpowiedź; zwróć uwagę na prawidłową pisownię, gdyż od tego zależy, czy Twoja odpowiedź zostanie zaliczona).

     Powiedz Kotkowi z ilu liczb ma wylosować jedną, a on to zrobi :)
     Uwaga: Kotek losuje z liczb od 1 do podanej przez Ciebie.

     A tu ołówek, który rysuje wielokąt foremny o podanej przez Ciebie liczbie boków i określonej długości. Uwaga praktyczna- aby wielokąt zmieścił się na Scenie- im więcej boków, tym krótsze (np. ilość boków: 12, długość boku: 50).

     Możesz również podać ilość powtórzeń i powstanie rozeta z wielokątów foremnych


     I na koniec czasomierz: Ty decydujesz, jaki czas ma odmierzać- musisz podać ilość godzin, minut, sekund; jeżeli nie chcesz podawać którejś z tych wartości naciśnij przy odpowiednim pytaniu Enter lub dowolny klawisz bez cyfry zamiast odpowiedzi; wpisaną wartość liczbową zatwierdź klawiszem Enter :)

     Powyższe projekty można oczywiście rozbudowywać wedle własnych pomysłów.
     To tylko kilka propozycji. Było ich więcej i zapewniam: bardzo ciekawe!

     Cieszę się, że ze szkolenia "przywiozłam" nowe pomysły na dalszą pracę z moimi Mistrzami Kodowania :)
Prowadząca te zajęcia
Izabela Niedźwiedzka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz